| Magnezij u regulaciji krvnog tlaka |
|
|
Nova otkrića pokazuju da magnezij može reducirati povišeni krvni pritisak.
Prema istraživanju objavljenom u časopisu Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases, suplementacija magnezijem može pomoći osobama koje pate od povišenog krvnog tlaka. Naime, znanstvenici sa Pusan National University smatraju da korištenjem magnezija kao dodatka prehrani oboljeli od hipertenzije mogu na jednostavan način regulirati svoj krvni tlak. Smatra se da povišeni krvni tlak imaju osobe čiji su sistolički i dijastolički tlak viši od 140 i 90 mmHg. Povišeni krvni pritisak je glavni rizični faktor za razvoj kardiovaskularnih oboljenja (CVD), koja uzrokuju 50% smrtnih slučajeva u Europi, a ekonomiju EU godišnje koštaju oko 169 milijarda €. Do ovog istraživanja bilo je vrlo malo podataka o utjecaju magnezija na metabolizam inzulina. U istraživanju je sudjelovalo 155 osoba. Ispitanici s prosječnim indeksom tjelesne mase (ITM) 23kg/m2, nasumce su podijeljeni u dvije skupine, te tretirani s 300mg magnezija u obliku magnezijevog oksida ili placebom. Nakon 12 tjedana tretmana kod osoba tretiranih magnezijem uočeno je značajno smanjenje sistoličkog i dijastoličkog tlaka za 17.1 i 3.4 mmHg. Znanstvenici sa Stockholm's Karolinska Institutet, izvještavaju da uzimanjem 100mg magnezija rizik razvoja dijabetesa tipa-2 opada za 15%. Najbolji su prirodni izvori magnezija; hrana iz mora, cjelovite žitarice, žuti kukuruz, leća, suho voće, orasi, lisnato povrće, jabuke, celer, limun, smokve i grejp. Izvor: Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases Published online ahead of print, doi: 10.1016/j.numecd.2009.01.002 "Effects of oral magnesium supplementation on insulin sensitivity and blood pressure in normo-magnesemic nondiabetic overweight Korean adults" Authors: S. Lee, H.K. Park, S.P. Son, C.W. Lee, I.J. Kim, H.J. Kim |
| « Prethodna | Sljedeća » |
|---|
| Tema mjeseca |
| Index tjelesne mase |
| GMO |
| E-brojevi |
| Piramide prehrane ... |
| Lijekovi iz prirode |
| tablice kalorija |
|
... BOROVNICE - pomažu kod snižavanja tjelesne težine |