mrkva.org

 
  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Naslovnica
Magnezij -preventiva moždanog udara Ispis E-mail
mozakŠvedska meta-analiza pokazuje da prehrana bogata magnezijem može smanjiti rizik od moždanog udara.

Podaci iz sedam opsežnih istraživanja pokazuju da se za svakih uzetih 100 mg magnezija na dan, rizik od moždanog udara smanjuje za 9%.
Međutim Švedski znanstvenici u časopisu American Journal of Clinical Nutrition navode da preuranjena preporuka konzumiranja vrlo velikih doza magnezija može biti opasna, bar dok daljnja istraživanja ne potvrde dosadašnje analize.

Yiqing Song sa Harvard Medical School i Simin Liu sa UCLA. Song i Liu navode da znanstvenici istražuju ulogu magnezija na kardiovaskularno zdravlje već 80 godina.

Minerali i moždani udar

Prehrana ima značajnu ulogu u smanjivanju rizika od moždanog udara. Već je odavno poznato da unos natrija utječe na hipertenziju. Obrnuto, veći unos magnezija, kalija i kalcija smanjuju hipertenziju. Dobri izvori magnezija su hrana iz mora, cjelovite žitarice, žuti kukuruz, leča, suho voće, orasi, lisnato povrće, jabuke, celer, limun, smokve, grejp.

Meta-analiza
Meta-analizu su izradile Susanna Larsson, Nicola Orsini i Alicja Wolk sa Karolinska Institutet in Stockholm, a obuhvaćala je sedam istraživanja na  241,378 ispitanika. Rezultati pokazuju da se povećano uzimanje magnezija; od 100 mg na dan povezuje sa smanjenjem rizika od potpunog i Ishemičkog udara za čak 8 i 9 %. Ipak nije moguće povezati  uzimanje magnezija sa ostalim vrstama moždanog udara. Komentirajući potencijalne mehanizme djelovanja minerala. Švedski znanstvenici smatraju da djeluju na nekoliko načina; snižavaju krvni tlak, a magnezij i reducira  rizik od dijabetesa tipa-2.
Izvor:

 American Journal of Clinical Nutrition
Published online ahead of print, doi: 10.3945/​ajcn.111.022376
“Dietary magnesium intake and risk of stroke: a meta-analysis of prospective studies
Authors: S.C. Larsson, N. Orsini, A. Wolk

Editorial: American Journal of Clinical Nutrition
Published online ahead of print, doi:10.3945/ajcn.111.031104
“Magnesium for cardiovascular health: time for intervention”
Authors: Y. Song, S. Liu

 
« Prethodna   Sljedeća »

Tema mjeseca

Gripa i prehlada

gripa i prehlada.jpg

Ankete

Koje preparate uzimate kad ste prehlađeni ili imate gripu?
 

Oglasi


Jeste li znali da...

... CIKLA - izgrađuje vezivna tkiva