 Nekoliko obroka plave ribe tjedno, tijekom trećeg tromjesečja trudnoće, pojačava imunitet dojenčadi.
Ovo je prvo istraživanje koje proučava utjecaj povećanog unosa lososovog mesa(koje osigurava značajne količine omega-3 masnih kiselina) na razvoj neonatalnog imuniteta. u ovo istraživanje uključeni su i rezultati prijašnjih istraživanja koja indiciraju dobar utjecaj suplemenata ribljeg ulja na imunitet.
Istraživanje
u istraživanju je sudjelovalo 123 žena koje su nasumično podijeljene u dvije skupine. Prva skupina žena konzumirala je hranu koju je običavala; s manjim unosom plave ribe, a druga skupina je uz svakodnevnu prehranu konzumirala i dva obroka lososa tjedno, osiguravajući si tjednu dozu od 3,45 g DHA i EPA (dokosaheksaenska kiselina i eikosapentaenska kiselina). Podaci o umbikalnoj krvi iz 20 tjedna trudnoće do poroda su bili dostupni za 101 ženu, a 86 dojenčadi je procijenjeno nakon navršenih 6 mjeseci. Rezultati pokazuju da su nakon izlaganja ispitanika stimulansu imuniteta neki faktori imuniteta niži u grupi koja je tretirana lososom, uključujući interleukin (IL)-2, IL-4, IL-5, IL-10. Pa ipak nije bilo razlike između dojenčadi i majki iz obje skupine u smislu razine IgE i jačine i učestalosti pojave ekcema. Imunoglobulin E (IgE) je snažno antitijelo koje se povezuje s alergijskim reakcijama.
Meso lososa je iznimno bogato i vitaminom D, te selenom.
Izvor:
"American Journal of Clinical Nutrition"
Published online ahead of print, doi: 10.3945/ajcn.111.022954<br/>
“Increased intake of oily fish in pregnancy: effects on neonatal immune responses and on clinical outcomes in infants
at 6 mo”
Authors: P.S. Noakes, M. Vlachava, L.-S. Kremmyda, N.D. Diaper, E.A. Miles, M. Erlewyn-Lajeunesse, A.P. Williams,
K.M. Godfrey, P.C. Calder
|