| Čaša crnog vina na dan |
|
|
Smatra se da crno vino sadrži alkoholne i ne-alkoholne komponente koje imaju dobro zaštitno djelovanje protiv bolesti krvožilnog sustava i srca.
Ove tvrdnje još jednom potvrđuje istraživanje objavljeno u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.
Ono pokazuje da alkoholne etanol komponente i nealkohone fenolne komponente djeluju protuupalno, što podupire fenomen prozvan Francuski paradoks. Francuski paradoks je pojava smanjivanja rizika razvoja kardiovaskularnih i srčanih oboljenja među populacijom koja ima kulturu ispijanja crnih vina, a specifična je za vinogradarska područja Francuske, iako se prehrana zasniva na relativno kaloričnim namirnicama, bogatim zasićenim mastima. Znanstvenici predvođeni Gemmom Chiva-Blanch sa University of Barcelona, Španjolska, istraživali su djelovanja različitih komponenti crnog vina, te otkrili da različite komponente imaju različito djelovanje na upalne molekule. Autori su objasnili da istraživanje donosi neke nove važne dokaze o mehanizmima smanjivanja rizika od kardiovaskularnih oboljenja, a na koje utječe kombinacija alkoholnih i ne-alkoholnih komponenti crnog vina. Istraživanje Istraživanje je provedeno u Španjolskoj, a u njemu je sudjelovalo 67 muškaraca "visoko-rizične" skupine; oboljeli od krvožilnih bolesti, povišenog indeksa tjelesne mase (BMI), pušači, dijabetičari, hipertenzičari i td. Oko polovine ispitanika uzimalo je ACE inhibitore, aspirin ili hipoglikemičke preparate. ispitanici su tretirani crnim vinom (sadrži etanol i polifenole), te jednakom količinom dealkoholiziranim crnim vinom (sadrži samo polifenole), te gin-om (sadrži samo alkohol). Prije svakog tretitanja određeno je sedam staničnih i 18 serumskih upalnih biomarkera. Otkriveno je da je u alkoholnom pokusu (samo s gin-om) povećana razina interleukina-10, a smanjena razina drugih upalnih biomarkera. Za polifenolne komponente (crno vino bez alkohola) je otkriveno da smanjuju koncentraciju serumskih i drugih upalnih posrednika- uključujući unutarstaničnu adhezijsku molekulu-1, E-selectin i interleukin-6. Izvor: American Journal of Clinical Nutrition Published online ahead of print, doi: 10.3945/ajcn.111.022889 “Differential effects of polyphenols and alcohol of red wine on the expression of adhesion molecules and inflammatory cytokines related to atherosclerosis: a randomized clinical trial” Authors: G. Chiva-Blanch, M. Urpi-Sarda, R. Llorach, M. Rotches-Ribalta, M. Guillén,et al |
| « Prethodna | Sljedeća » |
|---|
| Tema mjeseca |
| Index tjelesne mase |
| GMO |
| E-brojevi |
| Piramide prehrane ... |
| Lijekovi iz prirode |
| tablice kalorija |
|
...GREJP - pomaže kod snižavanja tjelesne težine |